Oceniane będą w skali od 1 do 4 następujące elementy:
1/ Zgodność tematyczna
2/ Pomysłowość, innowacja
3/ Konstrukcja,estetyka
4/ Prezentacja
5/ Inspirowanie i współpraca w grupie
6/Terminowość pracy w grupie i prezentacji
Końcowe efekty waszej pracy zostaną ocenione według kryteriów przedstawionych poniżej.
Tabela ewaluacyjna
Wymagania | Poziom podstawowy 1 punkt | Poziom rozszerzający 2 punkty | Poziom dopełniający 3 punkty | Poziom wykraczający 4 punkty |
Wyniki wyszukiwania informacji (ilość i jakość wyszukanych informacji oraz materiałów) | Zgromadzono niektóre wymagane materiały i informacje, jednak w ilości niewystarczającej do zrealizowania zadania. | Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów. | Zgromadzono wszystkie wymagane informacje i materiały konieczne do zrealizowania w pełni zadania. | Zgromadzono wszystkie informacje i materiały korzystając ze źródeł trudno dostępnych i nie zaprezentowanych przez autorów WebQuestu. |
Zawartość merytoryczna (dobór informacji i materiałów, poprawność merytoryczna, sposób opracowania) | Temat opracowany pobieżnie, nieumiejętnie dobrane informacje, liczne błędy merytoryczne, brak własnych opracowań. | Poprawnie opracowany temat, lecz bez szczegółowych informacji, nie wykorzystano wszystkich zebranych danych, nieliczne opracowania własne. | Dobrze opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje oraz własne opracowania, wykorzystano większość zebranych informacji do podsumowania pracy. | Wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji, spójne opracowanie własne podsumowujące pracę. |
Umiejętność współpracy w zespole i współpraca podczas pracy nad zadaniem | Zauważalny brak współpracy w obrębie grupy lub współpracy pomiędzy grupami. Niektórzy uczniowie nie uczestniczą w pracy grupy. Zadania nie są wykonywane terminowo. Występują konflikty w grupie lub brak komunikacji. | Uczniowie starają się współpracować ze sobą, ale nie wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji ważnych aspektów zadania. Kolejne kroki są wykonywane częściowo nie zawsze terminowo. Częściowa komunikacja. | Uczniowie dobrze współpracują z partnerami, większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich aspektów zadania,. Kolejne kroki są wykonywane dokładnie, ale nie zawsze terminowo. | Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania. Kolejne kroki wykonywane są dokładnie terminowo. Pełna prawidłowa komunikacja |
Poprawność i atrakcyjność przeprowadzonej prezentacji | Materiał przygotowany do prezentacji zawiera błędy stylistyczne, ortograficzne i merytoryczne, w tekście brak logiki i spójności, mało estetyczny układ graficzny, niska atrakcyjność. | Prezentacja stereotypowa, ale materiał do prezentacji przygotowany poprawnie, pojedyncze błędy w spójności przedstawionych treści. | Prezentacja przeprowadzona poprawnie (wstęp, rozwinięcie, podsumowanie), materiał spójny i logiczny, forma prezentacji atrakcyjna. | Prezentacja przygotowana i przeprowadzona w sposób oryginalny, brak błędów merytorycznych, stylistycznych i gramatycznych, starannie opracowana od strony graficznej. |
Przelicznik punktów na oceny:
Liczba zdobytych punktów | Ocena |
16 | celujący |
15 – 14 | bardzo dobry |
13 – 12 | dobry |
11 – 9 | dostateczny |
8 – 7 | dopuszczający |
6 – 0 | niedostateczny |